نقره فرنگی کار مشهدی در جام تختی زوج حسینی- خداداد در کادرفنی خوشه طلایی درگیری محمد صلاح با کلوپ | ماجرای اختلاف در لیورپول چه بود؟ + فیلم بیرانوند بازی با سپاهان را هم از دست می‌دهد؟ محمد طاهری: ایران از تایلند سرتر است| میزبان ۱۰ هزار تماشاگر دارد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و وستهم در لیگ برتر انگلیس | تداوم ناکامی‌های کلوپ انتقاد درخشان از اوسمار| چنین باختی را به خاطر ندارم تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا | گام آخر راهیابی فصیحی به لیگ الماس پیشنهاد ۸۰ میلیاردی استقلال به یاسین سلمانی! مدال طلای تیراندازی جهان بر گردن یک مشهدی + ویدئو با مقصران حادثه استخر هاشمی‌نژاد برخورد می‌کنیم مهدی قایدی به استقلال برنمی‌گردد| حضور در اروپا صحت ندارد پرسپولیس ناراضی از سازمان لیگ تردید پرسپولیسی‌ها برای جذب قلی‌زاده استقلالی سابق پرسپولیسی نمی‌شود وام‌های باشگاه، پرسپولیس را زیان‌ده کرد تغییرات مدیریتی در پرسپولیس منتفی شد فینال را قبل از فینال بردیم| یک ایران منتظر قهرمانی فوتسال
سرخط خبرها

داوران بدمینتون ایران پیشرفت چشمگیری داشته‌اند

  • کد خبر: ۱۴۳۹۹۶
  • ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۹
داوران بدمینتون ایران پیشرفت چشمگیری داشته‌اند
رییس سازمان لیگ فدراسیون بدمینتون گفت: کیفیت داوران بدمینتون ایران در سطح خوبی قرار دارد و داوران پیشرفت چشمگیری داشته‌اند. چندین داور آسیایی و جهانی داریم که نشان می‌دهد در بحث داوری اتفاقات خوبی صورت گرفته است.

گروه ورزش | شهرآرانیوز، مصطفی عرب در گفت‌وگو با شهرآرانیوز در خصوص سطح برگزاری مسابقات لیگ برتر بدمینتون کشور بیان کرد: با توجه به اینکه در مسابقات لیگ برتر بازیکنان مطرح میان اکثر تیم‌ها تقسیم شده بودند، لیگ از سطح خوبی برخوردار بود. بسیاری از بازیکنان تیم ملی جوانان نیز در تیم توس مسیر مشهد حضور دارند که نشان می‌دهد در بخش جوانان اتفاقات خوبی در بدمینتون خراسان رضوی صورت گرفته است. استفاده از جوانان کمک می‌کند که بدمینتون روز به روز ارتقا یابد.

وی افزود: در مسابقات استعداد‌های برتر نیز تیم نوجوانان خراسان رضوی جایگاه خوبی کسب کرد. این موضوع نیز بیانگر این است که هیات بدمینتون خراسان رضوی توسعه خوبی در استعدادپروری داشته است.

رییس سازمان لیگ فدراسیون بدمینتون در خصوص عملکرد داوران در فصل جاری لیگ برتر بدمینتون کشور اظهار کرد: مسابقات لیگ برتر امسال با داوران استان‌های مختلف کشور برگزار شد. پیش از برگزاری مسابقات، داوران درجه یک کشور تحت یک کارگاه تمام قوانین و مقررات را مرور کردند. پس از آن با توجه به شرایط و فاصله داوران نسبت به محل برگزاری بازی‌ها از داوران درجه یک استفاده کردیم.

عرب افزود: نمی‌توان گفت که کیفیت داوران خالی از اشکال بوده است، اما تمام تیم‌ها نسبت به عملکرد خوب داوران رضایت داشتند. معمولا بین ۴۲ پوئنی که رد و بدل می‌شود ممکن است داور اشتباهی داشته باشد که این یک موضوع طبیعی است و مشکل تاثیرگذاری در نتایج نداشته است.

وی در مورد نحوه انتخاب داوران مسابقات دهه فجر تصریح کرد: داوران درجه یک با توجه به میزان فعالیت آن‌ها در استان‌ها دعوت شده و توسط سرداور مسابقات کارگاهی برای آنان برگزار شده و قوانین را مرور کردند. همچنین یک آزمون زبان انگلیسی از داوران به عمل آمد، چرا که تمامی داوران باید به زبان انگلیسی مسلط باشند. پس از آن کارگاه دیگری به صورت عملی برگزار خواهد شد تا داوران برای قضاوت در مسابقات دهه فجر انتخاب شوند.

رییس سازمان لیگ فدراسیون بدمینتون در خصوص ظرفیت داوران بدمینتون ایران عنوان کرد: کیفیت داوران بدمینتون ایران در سطح خوبی قرار دارد و داوران پیشرفت چشمگیری داشته‌اند. چندین داور آسیایی و جهانی داریم که نشان می‌دهد در بحث داوری اتفاقات خوبی صورت گرفته است. معمولا رقابت خوبی میان داوران برای مسابقات انتخابی وجود دارد که به ارتقای سطح آنان کمک می‌کند. کیفیت داوری نسبت به تیم‌هایی که در حل رقابت هستند از کیفیت خوبی برخوردار است.

عرب در خصوص سطح داوران خراسان رضوی افزود: تعدادی از داوران خراسان رضوی نیز در سطح لیگ برتر قضاوت داشته و کمک می‌کنند. یک سرداور نیز از خراسان رضوی در لیگ برتر حضور دارد. تعداد داوران درجه یک خراسان رضوی نیز زیاد است و از جمله استان‌هایی است که داوران قابل توجهی دارد. این موضوع نشان می‌دهد هیات بدمینتون خراسان رضوی فعالیت‌های قابل توجهی برای مشارکت داوران داشته است.

وی در خصوص مشکلات داوران بدمینتون یادآور شد: مشکلاتی که معمولا داوران با آن مواجه هستند، به دلیل فاصله مکانی مسابقات که طی می‌کنند. داوران تا جایی که توانسته‌اند از جان مایه گذاشته و در این رقابت‌ها شرکت می‌کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->